Daar zijn we dan,, Suriname ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Louise Rijkmans - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan,, Suriname ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Louise Rijkmans - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan,, Suriname !

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

08 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is hier nu donderdag half zes 's ochtends en ik lig hier nu lekker in bed in Paramaribo mijn eerste reisverslag te schrijven!
Na heel veel gedoe met ons visum konden we gelukkig toch nog op tijd afreizen naar Su. De dag van tevoren kregen we pas ons visum, dus dat was behoorlijk stressen en een hoop geregel. Dinsdagavond nog even afscheid genomen van familie, en woensdagochtend vroeg weer op (6.00 uur).
Met een iets te zware koffer ging ik met mijn ouders naar Schiphol, waar mijn zusje me ook stond op te wachten. Na het inchecken was het afscheid nemen en begonnen we onze reis !
De vlucht ging prima, binnen negen uurtjes stonden we op Surinaams grondgebied. Iedereen applaudisseren bij het landen... Ik stapte uit het vliegtuig en liep van de trap af naar de luchthaven, en WARM dat het was, echt niet normaal warm !! Het was 35 graden en aardig benauwd!! Het leek net een sauna. Eenmaal binnen in de luchthaven, moesten we nog even langs de douane en hebben we onze koffers van de band gepakt. We werden opgehaald door iemand van het huis waar we zouden verblijven en we maakten gelijk kennis met het verkeer en de rijstijlen daar. Want van verkeersregels hoef je niet echt te spreken, op een kruispunt is het gewoon het recht van de sterkste,, gewoon je auto ervoor gooien en gaan. Naar Paramaribo is het één lange weg rechtdoor, totdat je eenmaal in de drukte aankomt. De weg ernaartoe gaf mij wel het idee dat het een arm land is, je zag overal vervallen huisjes en krotjes staan. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het er nog zo armoedig uit zou zien. Toen we bij ons huis arriveerden kwam ons nieuwe huisdier al op ons af, namelijk Cesar de hond... We maakten kennis met Oscar die ons een rondleiding gaf door het huis en onze kamers liet zien. Het is een super groot huis met 13 slaapkamers, meerdere woongedeeltes, badkamers, balkon, zwembadje, hangmatten, keuken enz... Ik heb wel een relaxte kamer met tweepersoonsbed, een bureautje en een kast. Er werd voor ons eten gehaald, roti ofcourse met kouseband en aardappel, en daarna leerden we alle 11 andere huisgenoten kennen. We zaten met z'n alle op het balkon lekker iets te drinken. Gelijk een glaasje Surinaamse rum uitgeprobeerd.. Daarna ben ik lekker mijn bed ingegaan,, morgen weer een nieuwe dag! Dan gaan we de stad een beetje verkennen, ons visum verder regelen, en ons een beetje settelen hier!

  • 08 Oktober 2015 - 13:41

    Leo:

    Louise,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen in de sauna!! :-)
    Een tweepersoonsbed zal dan ook in Woerden wel niet lang op zich laten wachten !! haha.
    (Net als een hangmat denk ik).

    Geniet er van en maak een fotootje hier en daar. houd ons op de hoogte !!
    Groeten vanuit het herfstige Holland,

    pa

  • 08 Oktober 2015 - 17:49

    Majo Weerelts:

    Dag Louise,


    Goed aangekomen in Suriname!
    Leuk om je reisverslag te lezen en op de hoogte te blijven hoe het je vergaat.

    Lekker even uitrusten en genieten van alles wat er zoal op je afkomt.

    Liefs van Majo

  • 08 Oktober 2015 - 18:16

    Sanneke:

    Hee Louise,
    Mooi verhaal! Fijn dat jullie er ook zijn..
    Enjoy van alles, en zorg uiteraard ook goed voor jezelf!

    Succes met alles!

  • 08 Oktober 2015 - 19:56

    Cora:

    Hoi Louise,

    Heb je niet meer gesproken voordat je wegging maar een hele gezellige tijd in Suriname. Heel leuk om je belevenissen te kunnen gaan volgen.

    succes en een hele fijne tijd.

    Groetjes Cora.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 9545

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Stage Academisch Ziekenhuis Paramaribo

28 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: