Even wennen nog... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Louise Rijkmans - WaarBenJij.nu Even wennen nog... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Louise Rijkmans - WaarBenJij.nu

Even wennen nog...

Door: Louise Rijkmans

Blijf op de hoogte en volg Louise

09 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Zooo,,, hier even een kort verslagje van gister en vandaag..
Gistermiddag zijn Monica en ik wezen slenteren in het centrum van Paramaribo..
We hadden geen idee hoe we van ons huis naar het centrum moesten komen, dus we hebben maar de eerste de beste bus gepakt. We hadden geen idee waar die heenging en waar we uit moesten stappen, maarja een busjeritje is maar 1,25 SRD (ong. 25 eurocent) dus we zien het wel.. Uiteindelijk zijn we bij het eindstation uitgestapt in een druk chaotisch centrum. Allereerst moesten we even wat geld wisselen, omdat we alleen nog maar euries hadden, dus dat schiet niet echt op.. Daarna liepen we een beetje door de straten en kwamen we bij een food-marked... Was wel leuk om te zien, het is een soort overdekte hal met allemaal tafeltjes met groente, fruit, vis en vlees. Kleine kooitjes met 50 kippen ofzo en half doorgesneden vissen op tafel. Ook zag ik veel kooitjes met een vogel erin, dit zag ik ook al op de luchthaven, ik vroeg daarom aan onze chauffeur, hoezo heeft hier iedereen een vogelkooitje met een vogel erin. Hij vertelde toen dat deze mensen meedoen aan een soort wedstrijd. Hierbij gaan ze kijken welke vogel het mooiste kan zingen, en als je er voorbij loopt mag de vogel niet uit de kooi vliegen. Zondag is er een soort proef om te kijken hoever de vogels zijn, dus daar gaan we misschien even kijken. Ik had nog even een klamboe gekocht en toen gingen we nog even naar de Suriname rivier kijken.. We hadden het wel weer even gezien, dus stapten we weer in de bus naar huis...
Vandaag hadden we om acht uur een gesprek in het ziekenhuis.. we zitten er twee straten vandaan, dus we konden erheen lopen. Het ziekenhuis ziet er aan de buitenkant meer uit als een appartementencomplex.. Er werd ons verteld wanneer we konden beginnen en welke tijden we moeten werken (7.00-15.30).. Ook moesten we nog een MRSA test doen... Daarna gingen we weer even naar de stad om ons visum te verlengen en fietsen te regelen... Helaas is dat laatste nog niet gelukt.. Onderweg ging het steeds super hard regenen! En het stopte ook niet meer... Toen ik eenmaal thuis was en uit het raam keek, was onze hele straat ondergelopen, het water kwam tot aan mijn kuiten! (zie foto's). Ik ben nog wel heel erg moe, en leef nog een beetje op Nederlandse tijd, ik word al om zes uur wakker en kan om 19.00 uur alweer slapen.. Meestal 's middags ook nog even een middagdutje kan ik ook wel gebruiken :P ... De temperatuur is hier verder nog steeds super chill: 30 graden vandaag.. je gaat vanzelf langzamer lopen... Morgen willen we een soort fietstocht doen, maar ik weet niet of ik dat wel aandurf met al die verkeersregels die ze hier niet hebben :P .. Maarja,, beetje de stad verkennen is niet verkeerd!

Dat was het wel weer even voor vandaag :) !

  • 13 Oktober 2015 - 09:24

    Janneke:

    Oehh dat word bikkelen meid!
    Succes! zet hem op! :)

    Leuke foto's!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 9553

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 28 Januari 2016

Stage Academisch Ziekenhuis Paramaribo

28 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: